B2B bedrijven willen vaak iets heel anders dan met prijs overtuigen en hebben complexe producten en diensten.
Toch maken veel B2B bedrijven gebruik van websitebouwers en trafficspecialisten die vooral hun ervaring hebben opgedaan met B2C / webshops.
Veel monitoring software is ook B2C georiënteerd. Campagnes worden afgemeten op CTR (click through ratio, of te wel, op hoeveel % van de advertenties wordt geklikt) en op bereikte conversies.
Echter, de meeste B2B websites hebben geen winkelwagen of conversies, althans, in de vorm van winkelwagentjes en afrekenpagina’s. Waarop moeten B2B websites en campagnes afgemeten worden?
Als uw doelgroep klein is, wilt u niet dat ze direct & snel weer van de website verdwijnen en nooit meer terugkomen. Dit is een groot afbreukrisico! Uw bedrijf heeft dan waarschijnlijk een slechte indruk achter gelaten:
Veel bedrijven gaan als eerste over op het aantrekken van extra verkeer indien ze te weinig sales leads hebben. Wij pleiten ervoor om eerst het rendement uit het huidige verkeer te beoordelen en optimaliseren. Waarom meer verkeer kopen als ze wellicht zelfs teleurgesteld worden op de website.
Eden Online kan u helpen dit te beoordelen. U heeft hier meer voor nodig dan alleen Google Analytics.