Samenvatting eye-openers

Herkent u dit?

  • Veel bedrijven horen dat ze “gevonden” moeten worden. Zij beginnen met het verbeteren van de organische vindbaarheid.
  • Als dat niet leidt tot voldoende nieuwe relaties, wordt vaak overgegaan op de inzet van Google Adwords.
  • Elke 3 – 5 jaar wordt een nieuwe website gekocht en gevuld: een nieuw CMS, een nieuw design, nieuwe tekst.
  • De overtuiging leeft dat teksten op een website kort moeten zijn om te overtuigen.

Past u dit ook toe voor uw online marketing & leadgeneration? In deze aanpak schuilen valkuilen.

 

Valkuilen & eye-openers

“Search”, er op inzetten dat u gevonden wordt, is een valkuil. Wanneer u inzet om gevonden te worden, wordt u waarschijnlijk tegelijk gevonden met een aantal concurrenten. Bovendien beperkt deze strategie in hoge mate de vijver waarin u vist. Want, tegenover ieder persoon uit een doelgroep die vandaag zoekt, zijn er honderden die vandaag niet zoeken! Als u deze groep weet te overtuigen, zit u als eerste aan tafel.

Als eerste aan tafel zitten met een prospect is waardevol: meer dan de helft van alle offertes wordt dan gewonnen als het al op een offerte-ronde aankomt. Veel offerte-rondes zijn slechts verplichte nummertjes om een prijs te benchmarken.

Hoe kom ik in contact met doelgroepen – dat is vaak een betere vraagstelling dan “hoe word ik gevonden”. Er zijn nog veel meer wegen die de moeite waard zijn om te bewandelen. SEO en SEA zijn dus niet zaligmakend.

Klanten van concurrenten losweken

Concurrenten doen ook hun best. En, Nederlandse bedrijven zijn vaak trouw aan hun leveranciers hetgeen leidt tot langdurige relaties. In een volwassen markt is bijna iedere prospect klant van een concurrent. Hoe kunt u het internet gebruiken om klanten van concurrenten los te weken? Pro-actief communiceren en in contact komen, is wel degelijk goed mogelijk. Het voor u winnen van klanten van concurrenten is echter niet iets dat bereikt wordt door eenmalig gevonden te worden en door één bezoek aan uw website. Wat kunt u doen om bezoekers terug te krijgen op de website en hen actief te overtuigen om contact op te nemen? Eden Online heeft exclusieve tools die we inzetten om uw doelgroep voor u te winnen.

Eden Online is B2B specialist

Veel bedrijven zetten specialisten in voor websitebouw en campagnes. Vaak hebben specialisten ervaring opgedaan met B2C bedrijven. B2B werkt echter anders.
Adwords campagnes worden vaak gemanaged en geoptimaliseerd op CTR (click through ratio) en bijdrage aan conversie. Voor een B2C webshop is dat logisch: er is dan een verband te leggen tussen een online verkoop en een online advertentie. Veel B2B bedrijven verkopen echter niets via het internet. Wij denken dat een Adwords campagne voor een B2B bedrijf daarom tenminste ook beoordeeld moet worden of er returning visitors ontstaan uit een doelgroep. Kunt u die informatie vinden in Google Analytics of Google Adwords rapportages? Eden Online heeft tools waarmee nog veel meer informatie tot uw beschikking komt.

Overtuigende content

Met alleen korte teksten op uw website heeft u waarschijnlijk te weinig interessants te bieden om B2B beslissers terug te laten komen naar uw website. Welke pagina’s moeten kort, welke moeten langer? Hoe kunnen tekst en links tussen pagina’s ervoor zorgen dat geïnteresseerde lezers informatie vinden die hen boeit en overtuigt? Onze experts begeleiden u bij het maken of verbeteren van content.

 

Klanten behouden

Het doel van de meeste bedrijven rondom online marketing & sales is het in contact komen met prospects. Echter, hoeveel van uw omzet van dit jaar komt van bedrijven die vorig jaar ook al klant waren? 90% of meer? Hoe kunt u uw website inzetten om bij te dragen aan retentie en het verkrijgen van salesleads bij uw klanten (crossselling)? Uit het bezoek van klanten aan uw website zijn eenvoudig waardevolle signalen te destilleren.

 

Eden Online als uw partner

Eden Online helpt u om de juiste keuzes te maken om te komen tot een evenwichtige commerciële aanwezigheid op het internet. Wij helpen om een passende mix van haalbare korte en lange termijn doelen te kiezen.