LinkedIn !

Een belangrijke marketing uitdaging is: contact krijgen met een precies te kiezen doelgroep, wanneer u dat wilt. Dit in tegenstelling tot passief wachten tot u gevonden wordt.

Het is waardevol om als eerste in contact te komen met een prospect.

U moet daarom dan vroeg beginnen met communiceren, zeker in een concurrerende markt.

En bovendien; hoeveel mensen zoeken naar een nieuw product of dienst waarvan het bestaan niet breed bekend is? Waarschijnlijk te weinig om een mooie stroom sales leads te krijgen.

LinkedIn biedt veel aanknopingspunten bij de vraag:
“Hoe kom ik pro-actief in contact met mijn doelgroepen?.”

  • LinkedIn heeft een hoge attentie waarde. Het wordt ervaren als een persoonlijk medium.
  • Veel mensen kijken iedere dag naar wie hun LinkedIn-profiel heeft bekeken.
  • Veel mensen openen wel een mail die ze ontvangen via LinkedIn, maar openen geen mails die ze in hun gewone mailbox krijgen. Zeker als deze van een onbekende is.

Social selling efficiƫnt starten?

Steeds meer bedrijven openen contact met doelgroepen via een Social Selling aanpak. Dit kost minder tijd en is zeer effectief. Eden Online kan u op weg helpen om hier ervaring mee op te doen.

Eden Online heeft twee exclusieve campagne-methoden die werken via LinkedIn. Beide ondersteunen dezelfde doelstelling; in contact komen met doelgroepen die (nog) niet zoeken.

De campagnes kunnen bijvoorbeeld gebruikt worden om:

  • in contact komen met mensen uit een doelgroep (conversie)
  • naamsbekendheid te verbeteren
  • seminar’s onder de aandacht te brengen
  • personeel te werven.

Een laatste aandachtspunt, marketingkosten dalen indien campagnes beter bij een doelgroep terecht komen. LinkedIn is hiervoor zeer geschikt. Dit biedt een voordeel op Google Adwords. Met Adwords kun je niet beĆÆnvloeden aan welk mens een advertentie wordt getoond, met LinkedIn kun je dat in hoge mate.

Neem vooral contact op indien u aanvullende informatie wilt over onze exclusieve mogelijkheden om campagnes uit te voeren binnen LinkedIn.