Liquid content voor B2B websites

Een prospect is makkelijker te overtuigen met relevante informatie.

Wat is liquid content?

Bol.com vertelt u welke andere boeken wellicht ook interessant voor u zijn. Dat is een vorm van liquid content uit de dagelijkse B2C praktijk.

Voor B2B websites kunt u bijvoorbeeld aan het volgende denken:

  • Een bezoeker van een bedrijf uit een bepaalde SBI code ziet een foto die goed aansluit bij zijn branche.
  • Hij krijgt logo’s te zien van geschikte referenties.
  • Hij ziet iets anders waaruit blijkt dat u ervaring heeft met zijn branche, zoals de naam van zijn branche.

Waarom liquid content?

Een website heeft meer overtuigingskracht als een deel van de gepresenteerde informatie specifiek gericht is op bezoeker.
Website personalisatie zorgt er voor dat de bezoeker zich kan herkennen in de inhoud van de website en op het juiste moment op hem of haar afgestemde informatie krijgt gepresenteerd.

Dit wekt vertrouwen bij de bezoeker en ondersteunt de expertise die een bedrijf wil uitstralen. Een afname van bounces en toename van het aantal sales leads is het resutaat.

Snel overtuigen is belangrijk, anders verlaat een nieuwe bezoeker in veel gevallen de website

Een bezoeker die een website voor het eerst bezoekt en zich herkent in de gepresenteerde informatie, zal meer geneigd zijn dieper door te gaan in de website. Marketingcampagnes gaan zo beter renderen.

Liquid content kan worden geserveerd zonder te programmeren aan het CMS!

Eden Online gebruikt de SalesFeed software om een website te voorzien van liquid content. Dit kan zonder aanpassing in het onderliggende CMS. Het voordeel hiervan is dat u zonder hoge meerkosten liquid content kunt inzetten.

Wilt u meer weten over uw mogelijkheden met liquid content? Neem geheel vrijblijvend contact met ons op. U kunt via Eden Online een gratis proefperiode van 30 dagen met de SalesFeed software aanvragen.